همه چیز درباره‌ی لیپوفیلینگ (تزریق چربی)
  • این روش از سال 1975 با به‌کارگیری مقداری از چربی‌های حاصل از عمل لیپوساکشن جهت تزریق مجدد به صورت ابداع شد و از آن زمان در طی 4 دهه گذشته به مرور اصلاح و تکمیل شد.

    همه چیز درباره‌ی لیپوفیلینگ (تزریق چربی)

     

    موارد کاربرد

    موارد کاربرد این روش امروزه بسیار متنوع بوده شامل موارد ذیل است:

     

    پیری پوست

    لاغری صورت و گونه‌ها

    اصلاح خط خنده

    پر کردن چین چانه

    شکل‌دهی لب‌ها

    بهبود نمای ظاهری رگ‌های برجسته پشت دست‌ها

    بهبود ظاهر فرورفته پوست ناشی از برخی بیماری‌ها مانند مورفه آ و لیپوآتروفی

     

    نحوه انجام

    در این روش ابتدا از قسمت‌هایی از بدن مانند باسن، کناره ران یا شکم که تجمع چربی قابل‌توجهی وجود دارد، مقداری چربی برداشت می‌شود. در این مرحله پس از بی‌حسی موضعی، حجمی حدود 300-500 سی‌سی محلول بی‌حسی رقیق‌شده در سرم نرمال سالین در ناحیه برداشت تزریق می‌گردد. سپس یک یا دو سوراخ کوچک در پوست ناحیه ایجادشده و سپس با استفاده از سوزن‌هایی مخصوص حدود 100 سی‌سی چربی از ناحیه ساکشن می‌شود. پس از این مرحله ، آماده سازی و خالص‌سازی چربی برداشت‌شده انجام‌شده و در نهایت چربی آماده‌شده پس از بی‌حسی صورت یا هر ناحیه مورد نیاز با استفاده از سوزن‌هایی کوچک‌تر تزریق می‌شود.

     

    عوارض

    با توجه به استفاده از چربی خود فرد احتمال عوارض جدی در این روش بسیار کم هست و معمولاً عوارضی جزیی مانند درد و تورم خفیف یا کبودی مختصر دیده می‌شود. نکته مهم در عدم ایجاد عوارض در این روش انجام آن توسط فرد متخصص و آموزش‌دیده است کما اینکه تزریق چربی در برخی نواحی صورت مانند خط اخم خیلی توصیه نمی‌شود و انجام تزریق باید با حجم کم و تدریجی صورت گیرد.

     

    پایداری اثر

    اثر تزریق چربی بر حسب ناحیه تزریق و کیفیت چربی استخراج‌شده بین 6-18 ماه است. هر چقدر چربی با ترومای کمتر و بدون خونریزی ساکشن شود، احتمال پایداری اثر بیشتر هست. نواحی مانند گونه‌ها که تزریق عمقی تر بوده و تحرک کمتری دارد اثر تزریق در مقایسه با خط خنده پایدارتر هست. یکی از روش‌ها که در بیشتر نمودن پایداری تزریق چربی استفاده می‌شود، انجام تزریق چربی با حجم کم تا متوسط در چند نوبت به جای تزریق حجم زیاد در یک نوبت است. از آنجا که در یک نوبت ساکشن چربی می‌توان حجمی بیشتر از مقدار لازم برای تزریق در بار اول را برداشت کرد، مازاد چربی برداشت‌شده در صورت منجمد ماندن تا حدود 18 ماه قابل‌استفاده و در ترمیم‌های بعدی ناحیه می‌توان از آن بهره گرفت.

     

    استفاده از لیپوفیلینگ به همراه PRP

    در مورد افزایش اثر تزریق چربی در صورت استفاده همراه با PRPشواهد علمی اندکی وجود دارد که چندان قابل‌اتکا نیست.در مجموع لیپوفیلینگ می‌تواند به عنوان روشی موثر در بهبود نمای ظاهری صورت به ویژه در افرادی که از لاغری صورت و گونه‌ها یا افتادگی پوست ناراحت هستند مطرح است و در صورت انجام توسط فردی متخصص و متبحر روشی ایمن و موثر محسوب می‌گردد.


    نظرات شما عزیزان:

    نام :
    آدرس ایمیل:
    وب سایت/بلاگ :
    متن پیام:
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

     

     

     

    عکس شما

    آپلود عکس دلخواه:





خرید پستی شامپو رنگ مو

شهر مرزی سرو

دنیای پوشاک ترکیه با قیمتهای استثنائی

ایمیل مدیر سایت

  • sirvansero@yahoo.com

صفحات پاپ آپ

4.9 98